بهترین روش درمان بیش فعالی

بهترین روش درمان بیش فعالی

اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) یک اختلال مغزی است که بر نحوه توجه، نشستن و کنترل رفتار فرد تأثیر می گذارد. این اختلال معمولا در کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد و می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد اما می توان گفت که شایع ترین اختلال روانی تشخیص داده شده در کودکان است.

پسرها بیشتر از دخترها به بیش فعالی مبتلا می شوند و معمولاً در سال‌ های ابتدایی مدرسه، زمانی که کودک در توجه کردن دچار مشکل می ‌شود، دیده می‌ شود. به طور کلی، اختلال بیش فعالی یا ADHD قابل پیشگیری یا درمان نیست. اما تشخیص زود هنگام آن، به علاوه داشتن یک برنامه درمانی و آموزشی خوب، می تواند به کودک یا بزرگسال مبتلا به ADHD کمک کند تا علائم خود را مدیریت کند.

در ادامه این بخش، اطلاعات مفیدی در رابطه با بهترین روش درمان بیش فعالی کسب خواهید کرد. با ما همراه بمانید.

علائم بیش فعالی یا ADHD در کودکان چیست؟

کودکان مبتلا به بیش فعالی معمولا دارای علائم زیر هستند:

  • به راحتی حواسش پرت می شود
  • دستورالعمل ها را دنبال نمی کند یا کارها را به پایان نمی رساند
  • به حرف سایرین گوش نمی دهد
  • توجهی نمی کند و اشتباه می کند
  • توجهی نمی کند و اشتباه می کند
  • دوست ندارد کارهایی را انجام دهد که نیاز به یک جا نشستن دارند
  • اغلب وسایل خود را گم می کند
  • تمایل به رویاپردازی دارد
  • اغلب هنگام نشستن تکان می خورد، بی قراری می کند یا می پرد
  • در بازی بی سر و صدا مشکل دارد
  • همیشه در حال حرکت است، مانند دویدن یا بالا رفتن از چیزها
  • بیش از حد صحبت می کند
  • همیشه در حال حرکت است، گویی “با یک موتور هدایت می شود”
  • حرف دیگران را قطع می کند

 

بهترین روش درمان بیش فعالی

دلایل و علل بیش فعالی یا ADHD چیست؟

کارشناسان مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ADHD می شود. اما به طور کلی، ممکن است چندین عامل، منجر به آن شود، از جمله:

  • ژنتیک
  • مواد شیمیایی مغز در افراد مبتلا به ADHD ممکن است از تعادل خارج شود
  • مناطقی از مغز که توجه را کنترل می کنند در کودکان مبتلا به ADHD کمتر فعال هستند
  • سوء تغذیه، عفونت ها، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و سوء مصرف مواد در دوران بارداری
  • سمومی مانند سرب که ممکن است بر رشد مغز کودک تأثیر بگذارند
  • آسیب به قسمت جلویی مغز که به آن لوب فرونتال گفته می شود، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کنترل تکانه ها و احساسات شود.

بهترین روش درمان بیش فعالی

چندین روش برای درمان ADHD وجود دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که برای بسیاری از کودکان، بهترین روش درمان بیش فعالی و بهترین راه برای مدیریت علائم، رویکرد چندوجهی است یعنی استفاده از چندین روش درمانی است که با هم کار می کنند. به طور کلی، بسیاری از علائم ADHD را می توان با دارو و درمان مناسب، کنترل کرد و برای اینکه بتوانید بهترین روش درمان بیش فعالی را انتخاب کنید، همکاری نزدیک بین درمانگران، پزشکان، معلمان و والدین بسیار مهم است.

حتما بخوانید » روانشناسی کودک و نوجوان

از جمله روش هایی که برای درمان بیش فعالی مورد استفاده قرار می گیرند، شامل موارد زیر هستند:

 

داروها

محرک ها رایج ترین داروهایی هستند که برای درمان ADHD تجویز می شوند. اگرچه در مورد استفاده بیش از حد احتمالی این داروها، اختلاف نظرهایی وجود دارد، اما داروهای محرک می توانند به کنترل رفتار بیش فعال و تکانشی و بهبود دامنه توجه کمک کنند. این داروها، بر روی مواد شیمیایی مغز مانند دوپامین که می تواند رفتار تکانشی را بدتر کند، عمل می کنند.

انواع تراپی مثل رفتار درمانی

این روش درمانی، بر تغییر رفتار تمرکز دارد. آموزش ویژه به کودک کمک می کند تا در مدرسه بهتر بیاموزد و داشتن ساختار و روتین می تواند به کودکان مبتلا به ADHD کمک زیادی کند.

همچنین، رفتار درمانی یا اصلاح رفتار نیز روش هایی را آموزش می دهد که بتوان رفتارهای بد را با رفتارهای خوب جایگزین کرد. در این شرایط لازم است که اجازه دهید فرزندتان بداند چه رفتارهایی از او انتظار دارید و برای این منظور، قوانین ساده و روشنی وضع کنید. به عنوان مثال، زمانی که کنترل خود را از دست می دهند، با عواقبی که شما تنظیم کرده اید، مانند وقفه یا از دست دادن امتیازات روبرو شوند. همچنین، هنگامی که رفتار های خود را کنترل می کنند، به آنها پاداش دهید.

روان درمانی (مشاوره) می تواند به افراد مبتلا به ADHD کمک کند تا راه های بهتری برای کنترل احساسات و ناامیدی خود بیاموزند. این روش درمانی می تواند به بهبود عزت نفس آنها کمک کند. مشاوره همچنین ممکن است به اعضای خانواده کمک کند تا کودک یا بزرگسال مبتلا به ADHD را بهتر درک کنند.

آموزش مهارت های اجتماعی نیز از دیگر روش های درمان بیش فعالی است که می تواند رفتارهایی مانند نوبت گرفتن و به اشتراک گذاشتن را آموزش دهد.

 

بهترین روش درمان بیش فعالی

نوروفیدبک اس لورتا، بهترین روش درمان بیش فعالی

نوروفیدبک یک درمان غیر تهاجمی است که مغز را تشویق می‌کند تا الگوهای فعالیت سالم‌ تری ایجاد کند. هدف از این روش درمانی، تنها تغییر طرز فکر و احساس نیست، بلکه تغییر مغز در سطح بیولوژیکی برای عملکرد بهتر است.

نوروفیدبک اس لورتا (S-loreta neurofeedback) ، به عنوان بهترین روش درمان بیش فعالی شناخته شده است، که یک روش غیر تهاجمی و بدون دارو برای کمک به بهبودی مغز از آسیب ‌هایی مانند ضربه مغزی، آموزش مهارت ‌های جدید به مغز، کاهش علائم و افزایش انعطاف ‌پذیری ذهنی و فیزیکی است. به عبارت بهتر، اس لورتا، به معنای توموگرافی الکترومغناطیسی مغز با وضوح پایین است و می ‌تواند به عنوان یک تکنیک تصویرسازی عصبی مبتنی بر EEG شناخته شود.

نوروفیدبک اس لورتا، با استفاده از حسگرهایی که روی پوست سر قرار می گیرد، نقشه ‌ای بصری از فعالیت مغز ایجاد می ‌کند که مشخص می ‌کند کجا باید روی درمان متمرکز شود. EEG یک شاخص مفید برای برخی از جنبه های عملکرد مغز است، اما معیار مستقیمی برای نحوه پردازش اطلاعات نیست. نوروفیدبک اس لورتا، تلاشی برای پیوند دادن سیگنال های EEG سطحی به نواحی مغزی است که در واقع آنها را تولید کرده اند. مزیت بزرگ این تکنیک این است که به تعداد معینی الکترود یا مکان الکترود محدود نمی شود و بنابراین تقریباً با هر تنظیم الکترود و دستگاه اندازه گیری EEG خود سازگار می شود.

معرفی تکنیک های S-loreta به نوروفیدبک فرصت های جدید و همچنین برخی از خواسته ها را معرفی می کند. پتانسیلی که به وجود می ‌آید این است که می ‌توان بازخوردی ارائه داد که به یک ناحیه واقعی مغز مربوط می ‌شود نه اینکه بر اساس پتانسیل اندازه‌ گیری شده در یک محل الکترود باشد. این بازخورد مستقیماً با فعالیت خاص مغز مرتبط است و به طور بالقوه مؤثرتر است و از این رو به عنوان بهترین روش درمان بیش فعالی شناخته شده است.

البته لازم است بدانید که اس لورتا پيشرفته تر از لورتا بوده و بيش از ٦٠٠٠ وكسل را تحت تاثير قرار ميدهد و از این رو بسیار موثرتر و کارآمدتر عمل خواهد کرد.

بهترین کلینیک در تهران برای دریافت بهترین روش درمان بیش فعالی

اگر تصمیم دارید از بهترین روش درمان بیش فعالی استفاده کنید و به دنبال کلینیکی هستید که از جدیدترین روشهای درمان بیش فعالی برای درمان این مشکل استفاده کنند، پیشنهاد می کنیم سری به کلینیک دکتر فریدی بزنید.

خانم دکتر فریدی، روانشناس و نوروتراپیست هستند و در زمینه درمان انواع اختلالات رفتاری و روانی مانند تکانشگری، بیش فعالی، اوتیسم، اضطراب، افسردگی، وسواس، پرخاشگری، اعتیاد، صرع، اختلال حافظه، اختلالات گفتاری و توانبخشی سکته مغزی تخصص دارند و بهترین روش درمان بیش فعالی را از طریق تکنولوژی هایی همچون نقشه مغزی QEEG، نوروفیدبک به شیوه نوین اس لورتا و تحریک مغزی است که اثربخشی بسیار عالی در درمان این اختلالات خواهند داشت را مورد استفاده قرار می دهند. به همین دلیل است که خانم دکتر فریدی به عنوان بهترین متخصص در زمینه ارائه بهترین رو درمان بیش فعالی شناخته شده است.

برای ارتباط با خانم دکتر فریدی می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید:

  • آدرس:تهران سعادت آباد خ ٢٨غربي پلاك ٧٦
  • شماره تماس: 02128428890 –  09014020479

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.