درمان بيش فعالي با نوروفيدبك اس لورتا

درمان بيش فعالي با نوروفيدبك اس لورتا

توانبخشی نوروفیدبک اس لورتا،

✅ بیش‌فعالی چیست؟

این اختلال یکی از اختلالات شایع و در عین حال با تشخیص سخت برای پزشکان است. اختلال بیش‌فعالی

بیماری پیچیده‌ای است و اغلب تشخیص داده نمی‌شود. درباره کودکی که با چنین اختلالی تشخیص داده

می‌شود 3 علامت را نباید از یاد ببرید که شامل پرتحرکی، کمبود توجه و تمرکز و در نهایت اعمال تکانه‌ای

(کارهای ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی) است. زمانی که پزشک بتواند جزئیات لازم را از والدین و مدرسه به

دست آورد می‌توان معیارهای لازم را در نظر گرفت. علائم اختلال بیش‌فعالی- کم‌توجهی باید در بیشتر از

یک مکان دیده شود مثلا خانه و مدرسه و البته اینکه برای چند ماه این علائم بروز کند. داشتن 6 علامت یا

بیشتر از علائم اختلال کم‌توجهی یا بیش‌فعالی که باید دست‌کم 6 ماه وجود داشته باشد تا بتوان گفت

کودک بیش‌فعال است.

مهم ترین توصیه ای که روانپزشک خوب کودک و نوجوان به والدین دارد این است که حتما در جهت درمان مشکلات

و اختلالات رفتاری کودک و نوجوان خود از جمله بیش فعالی انها برای درمان اقدام کنید

امروزه روش درمانی نوروفیدبک یکی از رایج ترین روش ها برای درمان قطعی  بیش فعالب شناخته شده است و

در روش نوروفیدبک بدون عوارض جانبی فرد مبتلا به بیش فعالی درمان می شود.

نوروفیدبک روش درمانی جدیدی است که بدون مصرف دارو و بدون عوارض سوء داروها ، انسان یاد می گیرد

که چگونه بیماری های خود را درمان کند ، این نوع درمان مشابه یادگیری نحوه رانندگی و یا دوچرخه سواری

است که پس از یادگیری هرگز فراموش نخواهد شد.

باید به خاطر داشت که نوروفیدبک در واقع نوعی یادگیری است، و مغز یاد می‌گیرد که چطور به تنظیم خود پرداخت

و نقائص عملکردی خود را برطرف کند. مانند هر درمانی کامل کردن دورۀ درمان با نوروفیدبک بسیار مهم است

و ناقص گذاشتن درمان، سبب عود علائم می‌گردد. همچنانکه رانندگی را یاد می‌گیریم و آن را فراموش نمی‌کنیم، این یادگیری هم فراموش نمی‌شود

⚜️درمان موثر و پایدار بیش فعالی و عدم تمرکز